Premiérovým vítězem poháru se stal Simon Wagner

Valašská rally Valmez hostila premiérový závod Peugeot Total Rally Cupu 2017. A ze severovýchodu Moravy si odvezl maximum pohárových bodů a nejvyšší finanční prémii tisíc euro (plus balíček autokosmetiky Sonax) talentovaný rakouský mladík Simon Wagner, kterého navigoval Gerald Winter. Soutěž dokončily tři speciály Peugeot 208 R2 ze čtyř na startu.

Vozy Peugeot 208 R2 patří už několik sezon k české špičce dvoukolek a tento stav Valašská rally potvrdila. Startovka Peugeot Total Rally Cupu navíc čítala čtveřici jezdců, se kterými se muselo počítat na nejčelnější příčky nejen ve třídě 6, ale rovněž mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Při slavnostní premiéře české verze Peugeot Total Rally Cupu nemohl chybět ani zástupce promotéra Gekonu Racing Tomáš Pletka.

„Všichni účastníci na Valašce měli svou kvalitu a očekával jsem dramatickou bitvu, což se nakonec potvrdilo. Věřím, že postupně se do poháru zapojí u další posádky a počet účastníků bude stoupat. Letos jsme pro pohárové závodění vybrali pět závodů, je to určitý kompromis mezi závody v Čechách i na Moravě. Po sezoně pak průběh jednotlivých podniků vyhodnotíme a pro následující sezonu třeba počet závodů a pohárový kalendář přehodnotíme,“ naznačuje Tomáš Pletka.

Do Peugeot Total Rally Cupu vstoupil nejrychleji René Dohnal. Využil znalosti téměř domácí trati, ale brzy se vybarvil jako tvrdý protivník Simon Wagner. Vyhrál další dva testy v řadě a postoupil za záda Dohnala. Oba mladíci tak mírně zastínili papírové favority Filipa Mareše a Václava Dunovského. Mareše zpomalila třicetisekundová penalizace za nedobrždění do retardéru, Dunovského zradila technika.

„Asi po kilometru třetího testu nám odešel posilovač řízení a zbytek sedmnáctikilometrového testu jsme jeli bez něj. Bylo to extrémně fyzicky náročné, navíc jsme postupně nabírali výraznou ztrátu,“ objasnil Václav Dunovský.

Poděbradskému jezdci nakonec ani zastávka u svých mechaniků nepomohla a na přejezdu k RZ4 svého peugeota kvůli přetrvávajícímu problému se servem odstavil. Tento stav byl i vysvobozením pro nemocného spolujezdce Petra Glössla.

Do druhé sekce vyrazil Filip Mareš, ale novým pohárovým lídrem se po RZ4 stal Wagner. A když před večerním servisem přidal dva nejrychlejší časy, narostl jeho náskok na Dohnala, kterého zpomalil problém s držákem převodovky, na necelých deset vteřin. Mareš byl zpět o dalších dvacet sekund.

„Z průběhu závodu mám obrovskou radost a ve druhé etapě se pokusíme naše vedení ve třídě 6 i v pohárové klasifikaci udržet,“ prohlašoval Simon Wagner.

A v co rakouský mladík slíbil, to se také nakonec naplnilo. Před Wagnera se už nikdo z pohárových konkurentů nedostal, jezdec ze země našich jižních sousedů nakonec vyhrál osm rychlostních zkoušek z dvanácti (zbytek Mareš 3, Dohnal 1). A nakonec v posledním testu pokořil i Andreje Barčáka a díky tomu opanoval i nabitou třídu 6, ve dvoukolkách skončil druhý za Patrikem Rujbrem.

„Do konce závodu to bylo hodně napínavé, ale nechtěli jsme souboj o vítězství ve třídě 6 vzdát. Nakonec se nám podařilo zvítězit nejen v Peugeot Total Rally Cupu, ale zároveň ve třídě 6, s náskokem 1,5 vteřiny. Určitě jsme to před startem nečekali. Věděli jsme, že nás čekají zcela jiné vložky než v Rakousku, ale postupně jsme zrychlovali a výsledkem je tento obrovský úspěch, který samozřejmě patří celému týmu Sparrow Racing, spolu s manažerem Tomášem Hrabcem odvedli skvělou práci,“ zhodnotil Valašskou rally Valmez Simon Wagner.

René Dohnal určitě nechtěl před startem druhého dne složit zbraně, ale výlet z trati na úvodní Bystřičce (RZ7) mu sebrat všechny naděje na ohrožení rakouského konkurenta, posunul se před něj i Filip Mareš, jenž bral v konečné pohárové klasifikaci pomyslné stříbro.

„Bohužel do soutěže jsme nevstoupili ideálně, chybovali jsme v retardéru, zhasnul mi motor a ještě jsme museli couvat. Tím jsme v podstatě ztratili kontakt s pohárovou špičkou. V dalším průběhu už naše časy nebyly špatné, ale Simon jel fantasticky. Do příště se musíme zlepšit, abychom se do soubojů na špičce poháru i třídy 6 zapojili více než na Valašce,“ okomentoval úvodní start sezony Filip Mareš.

„Osobně to vnímám jako velké zklamání. První den, i když jsem nešel do žádného rizika, byl fantasticky rozjetý, a určitě jsme chtěli s Romanem zaútočit, ale v jedné uklouzané levé zatáčce nás nepodržely zadní gumy a na výjezdu jsme trefili značení a dřevěnou stodolu. Nakonec nám museli pomoci diváci, ale nechali jsme tam asi 1,5 minuty. Chci této příležitosti využít k tomu jim poděkovat, že jsme mohli v závodě vůbec pokračovat,“ objasnil výraznou ztrátu v RZ7 René Dohnal, na kterého čekal v cíli šek na 500 euro.

Peugeot Total Rally Cup – Valašská rally Valmez

  1. Wagner – Winter (A – Peugeot 208 R2) 1:41:34,8
  2. Mareš – Hloušek (Peugeot 208 R2) + 58,3
  3. R. Dohnal – Švec (Peugeot 208 R2) + 2:42,0

Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (1/5):

  1. Wagner 25, 2. Mareš 18, 3. Dohnal 15

Peugeot Total Rally Cup bude pokračovat až na Rallye Český Krumlov, žádný z pohárových účastníků však nebude chybět ani na druhém podniku MČR v rally 2017, kterým bude Rally Šumava Klatovy.

Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017

24. – 26. 3. Valašská Rallye
19. – 20. 5.  Rallye Český Krumlov
16. – 17. 6. Agrotec Petronas Rally Hustopeče
1. – 2. 7. Rally Bohemia Mladá Boleslav
25. – 27. 8. Barum Czech Rally Zlín
Kontakt pro tisk Peugeot Sport ČR: 
Radka Matthey, radka.matthey@p-automobil-import.cz, +420 724 106 111
Kontakt pro tisk Gekon Racing:
info@gekonracing.cz, +420 722 091 340 Tomáš Pletka, +420 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

Generálním partnerem je společnost Gefco ČR.

GEFCO, hlavní logistický partner skupiny PSA, poskytuje velkým průmyslovým společnostem všechny služby v rámci dodavatelského řetězce (tedy leteckou a námořní přepravu, logistiku vozidel, celní a daňové zastoupení, skladování či vlastní systém vratných obalů).GEFCO v Česku patří do první pětice logistických operátorů a je jedničkou v logistice vozidel. Společnost zaměstnává přibližně 400 zaměstnanců na 8 pobočkách – v Jažlovicích, v Ovčárech u Kolína, v Kolíně, v Brně, v Ostravě, v Otrokovicích, na Letišti Václava Havla a v Praze. V Čechách GEFCO působí od roku 2003 a v roce 2015 utržilo 2,55 miliardy Kč.
Společnost GEKON RACING s.r.o. je oficiálním distributorem závodních náhradních dílů a přestavbových kitů Peugeot (ČR) a Citroën (ČR, Slovensko). V r. 2015 Gekon Racing připravoval pro závody JWRC vůz Citroën DS3 R3T pro finskou posádku Haapamäki-Salminen. V r. 2014 a letos připravuje vůz pro Martina Kočiho, bronzového šampiona JWRC  z r. 2014 a mistra ČR 2WD 2016.
Společnost P Automobil Import s.r.o. je výhradním dodavatelem nových vozů a náhradních dílů značky Peugeot do České republiky. V České republice nabízí prodej osobních a užitkových vozů Peugeot (nových i ojetých), náhradních dílů a servisní služby prostřednictvím koncesionářské sítě čítající šedesát prodejních míst. V českém motorsportu značka slaví v r. 2016 úspěchy. Jezdci reprezentující značku Peugeot v MČR v rally obsadili 1. a 2. příčku ve třídě 6.
Společnost Total ČR je součástí TOTAL MARKETING & SERVICES, obchodní divize koncernu TOTAL, čtvrté největší olejářské společnosti na světě. V tuzemsku působí již od roku 1991 a nyní patří do HUBu, který slučuje společnosti TOTAL ČR, TOTAL Slovensko a TOTAL Lubricants Maďarsko. Hlavními činnostmi společnosti je obchod s automobilovými oleji, průmyslovými mazivy, pohonnými hmotami, speciálními kapalinami a leteckými benziny. Kromě toho společnost působí na trhu asfaltů a v roce 2015 zavedla plně automatizovanou „in-line“ výrobu asfaltů v moderním skladu v Kouřimi.

Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally, časopis AutoForDrive a internetový server www.rallylife.cz.

O autorovi: Gekon Racing

Zanechte vzkaz

Your email address will not be published.